kun

Salgs- og leveringsbetingelser

- Salg af fysiske varer via nettet. -

Købsbetingelserne gælder for forbrugeres køb af varer på Davidsenshop.dk. Siden ejes og drives af:

Davidsens Tømmerhandel A/S
CVR-nr. 87310116
Fabriksvej 7
6500 Vojens
Tlf. +45 78774800
mail@davidsenshop.dk

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort, Mastercard, Mobilepay, Visa, Visa Electron, Maestro, American Express, JCB og Bankoverførsel. For kontokunder der køber via faktura gælder betingelser fremsendt ved indgåelse af aftale om kontooprettelse.

Ved betaling med Mastercard Debit, Visa Electron, som er et debetkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Beløbet trækkes, når varen afsendes.

Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.

Levering

Vi tilbyder at levere varer til adresser i Danmark, dog ikke til Færøerne og Grønland. Ønskes levering til ikke-brofaste øer, kan der forespørges på fragtpris ved at kontakte vores kundeservice inden bestilling.

Varerne leveres som udgangspunkt indenfor 1-4 hverdage, nogle specialvarer kan have leveringstid på op til 8 uger efter din bestilling. I spidsbelastningsperioder kan der dog forekomme ekstra leveringstid. Forventet levering fremgår ved de enkelte varer.

Bestiller du en vare, som på bestillingstidspunktet er i restordre, vil du blive gjort opmærksom herpå og dato for levering på den samlede ordre vil blive rykket.

Vi tilbyder følgende leveringsformer: PostNord pakke med omdeling, PostNord pakke til Pakkeshop/Pakkeboks og fragtmand samt andre transportører som samarbejder med vores leverandører. Valg af transportører til den enkelte ordre, sker på baggrund af vægt og rumfang på varerne i indkøbskurven. Da ordrer leveres med eksterne transportfirmaer kan Davidsenshop.dk ikke garantere at du modtager varen på den vejledende/ønskede leveringsdato, ej heller levering på bestemte tidspunkter på dagen.

Du kan se vores leveringspriser her.

Forsendelser af lagervarer over 20 kg eller varer, der i kraft af sin størrelse ikke kan leveres som pakkeforsendelse, sendes som udgangspunkt med fragtmand.

Levering sker ”til kantsten” med en palleløfter. Det er ikke muligt at få kranet ind på grunden eller leveret med en gaffeltruck. Levering sker med en stor lastbil. Det er derfor ikke muligt at levere på veje med begrænset fremkommelighed; f.eks. snævre sommerhusområder, koloni- og haveforeninger.

Levering af godsforsendelser og pakker med omdeling kan ikke finde sted lørdage samt søndage og helligdage.

Alle ordrer stilles hensigtsmæssigt på kundens adresse uden kvittering, men med billeddokumentation og/eller GPS-koordinater.

Dette er for at undgå, at kunden bliver udsat for ekstra betaling for genudkørsel, hvis chaufføren ikke finder nogen hjemme på adressen. Risikoovergang sker når ordren er leveret på modtagers adresse.

Vi anbefaler, at du undersøger produktet for fejl og mangler umiddelbart efter modtagelsen. Opdager du, at varen ikke er komplet eller har taget skade under transport, beder vi dig hurtigst muligt indsende en reklamation til os via reklamationsformularen på www.davidsenshop.dk.
 

Fortrydelsesret

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved delvis fortrydelse under afsnittet ”tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse”.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer, dele eller partier i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, søndag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Læs mere under ”Varens stand ved returnering og emballage”.

Undtagelser til fortrydelsesretten

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er fremstillet efter dine specifikationer, eller som har fået et tydelig personligt præg, som fx vinduer og døre samt andre varer der fremstilles efter mål o.l.

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked herom. Du kan fx udfylde vores kontaktformular, hvis du gør det, kvitterer vi straks pr. mail for modtagelse af din fortrydelse. Eller du kan sende et brev, hvor du oplyser, at du fortryder, til:

Davidsenshop.dk
Att. Retur
Flintholmvej 5
6683 Føvling
tlf. +45 78774800,
mail@davidsenshop.dk.


Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som er gengivet sidst i disse salgs- og leveringsbetingelser, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til:

Davidsenshop.dk
Att. retur
Flintholmvej 5
6683 Føvling

 
eller aflevere varen i en af vores Davidsen afdelinger uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Varer så som møbler, byggematerialer, hytter etc. kan ikke returneres med almindelig post. Udgifterne til returnering af varerne, hvis du bestiller returfragten via Davidsenshop.dk kundeservice, forventes højst at beløbe sig til den samme pris, som du gav for fragten ved dit køb (ordrer med fri fragt undtaget – kontakt os for pris i sådanne tilfælde).

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Varens stand ved returnering og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af en vares værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. Du må derfor gerne åbne varen, men ikke samle og tage varen i brug, fx må du ikke samle et møbel, en maskine, værktøj eller andet og tage det i brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen. Emballagen må åbnes, men ikke ødelægges. Hvis emballagen mangler eller er ødelagt, kan det udgøre en værdiforringelse, som du hæfter for.

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Ved køb af varer finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du reklamere til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er via vores reklamationsformular samt gerne vedhæfte billeder. Det er ikke et krav, men det gør det nemmere for os at finde fejlen, og det minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Send varen forsvarligt emballeret.

Medmindre andet er aftalt, sendes varen til:

Davidsenshop.dk
Att. reklamation
Flintholmvej 5
6683 Føvling

 

Klagemuligheder

Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: mail@davidsenshop.dk.

Andre vilkår

Gavekort

Gavekort til Davidsenshop.dk er gyldige i 5 år. En eventuel restværdi kan indløses i indtil et år efter gavekortets udløb.

 
 
---
Betingelserne er senest opdateret d. 21. april 2020





Fortrydelsesformular

(Vedlægges den/de returnerede vare(r))

 
 

Navn: _______________________________________ Ordre- /fakturanr.: ____________________________________

 
Gade: _______________________________________ E-mail: _____________________________________________

 
Postnr: ___________ By: _______________________ Telefon: ____________________________________________

 

Jeg/vi meddeler herved, at jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med køb af følgende varer på ovenstående ordre- eller fakturanummer hos Davidsenshop.dk.

 

Returnerede varenummer/varenumre: ____________________________________________________________________


Årsag/kommentarer: __________________________________________________________________________________

 
___________________________________________________________________________________________________

 
___________________________________________________________________________________________________

 


Tilbagebetaling ønskes på følgende måde (sæt kryds):

 

___ Beløbet skal refunderes til betalingskortet, der blev benyttet ved købet.

 

___ Beløb skal refunderes til bankkonto: Reg. nr.:___________ Konto nr.:___________________________

 

 
 

 

Dato: _______________ Underskrift: _________________________________________________